Hüllőagyunk rendkívül érzékeny a kontrasztra. Imádja például az előtte/utána képeket, a veszélyes/biztonságos, a gyors/lassú, kicsi/nagy, a vele/nélküle ellentétpárokra épülő kommunikációt.
A kontraszt lehetővé teszi fogyasztód ősi agyának, hogy gyorsan és kockázat nélkül döntsön, hiszen elé tártad azt is, mi történik akkor, ha nem neked kedvezően dönt.
Ha nem élsz a kontraszt lehetőségével, bizony lehetőséget adsz fogyasztódnak a lassabb, bizonytalanabb döntési folyamatra, aminek az eredménye az is lehet, hogy egyáltalán nem születik számodra kedvező döntés.
A kontrasztot használták ki a fenti reklámkampányban is. Gyakori eset, hogy valaki a konkurenciával méri össze magát ily módon.
Kontrasztot alkalmaznak például egy luxusautó értékesítésekor is. Ha már kifizeted a drága autót, akkor a hozzá kínált extrák már szinte ingyen vannak, naná, hogy kéred!
A web design-ban gyakran alkalmazzuk a kontrasztot a konverzió növelésére is. Megmutatkozik például a CTA-k (“call to action” magyarul cselekvésre való felszólításnak nevezett gombok, címek) alkalmazásában. Ezeket mindig emeld ki a környezetéből, fontos, hogy azonnal megragadják a látogatód figyelmét. Komplementer színek alkalmazásával még vonzóbbá teheted őket. A vállalatod arculati színének kiegészítő színpárja tökéletes lehet a látogató figyelmének terelésére. Használd a színek erejét értékesítésed növelésére! Mint a következő reklámban is, ami úgy vonzza a szemed, mint patkómágnes a vasmacskát. Persze odaírták a termék főbb jellemzőit is, de mire odajutsz, hogy azt elolvasnád, már rég beégett az agyadba.