Egy általános, semleges kijelentéssel, mint pl. “Mi vagyunk XY Cég, az egyik piacvezető vállalat YZ területen…” bizony nemhogy nem tudsz terméket eladni, de gyorsabban menekülnek el potenciális vásárlóid, mint ahogy Schumacher áthajtott anno a célvonalon. Mindenhol ezt hallják, ezzel pont belesimulsz a tömegbe, ahelyett, hogy kiemelnéd magad.
Fontos, hogy kitűnj a tömegből, ahogy Coco Chanel is megfogalmazta: “Ahhoz, hogy pótolhatatlan légy, mindig különlegesnek kell lenned.”
Keresd meg azt a jellemzőjét a vállalatodnak, a termékednek/szolgáltatásodnak, amivel egyedivé válhatsz, és építs erre, ezt hangsúlyozd a kommunikációdban! Emeld ki cégedet a tömegből, teremts kontrasztot, amit – mint tudjuk – hüllőagyunk imád! Folyamatosan keresi azt, ami a megszokottól eltér, ami egyedi. A kontraszt használatával megkönnyítheted a döntést számára. Ha azonnali választ kap a következő kérdésekre, akkor nyert ügyed van:
- Vajon ez a megoldás milyen a többi lehetőséghez képest?
- Vajon ez a megoldás jobb, mintha egyáltalán semmit nem csinálnék?
Összegezve tehát sorba kell venned a következőket:
- Mi az, amiben Te más vagy, mint a konkurenciád?
- Mi az, amiben az általad kínált megoldás egyedi?
- Mi az, ami a Te megoldásodban értékes a fogyasztóidnak?
Ha felsorakoztattad az érveidet, akkor máris létrehozhatod fogyasztóid hüllőagya által olyannyira vágyott kontrasztot. És ami a legfontosabb, hogy már ki is tűntél a tömegből.